Teknik Destek Megane 2-Benzin/LPG Tekince Tekliyor

  • Konbuyu başlatan Masterport
  • Başlangıç tarihi
M

Masterport

Aktif Üye
Merhabalar, 210 bin km'de olan 1.4 benzin/LPG'li Megane 2 aracımdan bahsetmek istiyorum. Son zamanlarda bir problemle karşılaştım. Yolda bazen gazdan ayağımı çekince ya da gaza daha fazla yüklenince araç tekleme yapıyor. İlginçtir ki tekleme her zaman olmuyor, bazı anlarda ortaya çıkıyor ve hem benzin hem de LPG modunda bu durumu yaşıyorum. Kelebek boğazı temizlendi, araç cihaza bağlandığında herhangi bir arıza kodu vermiyor. Araçta çekiş problemi gibi bir durum da yok. Benzer sorunlarla karşılaşan var mı? Veya bu durumun neden kaynaklanabileceğine dair bir fikri olan? Önerilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
 
Benzin/LPG araçlarda bu tür tekleme problemlerinin birkaç farklı nedeni olabilir. İlk akla gelen, ateşleme sisteminden (buji, buji kabloları, bobin vs.) kaynaklanabilecek sorunlardır. Tekleme her iki modda da yaşandığına göre, her iki sistemle de alakalı olabilen parçalarda sorun olabilir. Akılda bulundurulması gereken bir diğer nokta ise LPG dönüşüm sisteminin düzenli bakım ve kontrolünün yapılmış olması. Aracın LPG sistemine ait ayarlarının ve bileşenlerinin de kontrol edilmesi faydalı olabilir. Ancak bahsettiğiniz gibi arıza kodu vermeyen bir durumda doğrudan sorunu tespit etmek daha zor olacaktır. Size tavsiyem, tekleme problemi ya da benzeri bir durum fark ettiğinizde bu bilgileri de içerecek şekilde detaylı bir kontrol ve bakım yaptırmanız.
 
Benzin ve LPG modundaki tekleme sorununuz, çok yönlü bir bakış açısıyla ele alınmalı. Buji, bobin ve LPG sistem bileşenlerinin yanı sıra, yakıt kalitesi ve LPG dönüşüm kalitesi de gözden geçirilmeli. İki farklı yakıt sistemi olduğundan, her iki sistemle ilgili parçalarda yaşanabilecek herhangi bir aksaklık, sizin tanımladığınız tekleme sorununa yol açabilir. Gerçekten de, bir arıza kodu alınmaması, direkt bir sorun teşhisi koymanın zor olabileceği anlamına gelir. Ancak, detaylı bir biçimde yapılacak profesyonel bir kontrol ve bakım işlemi, sorununuzun kökenine inebilir. Bu süreçte, sistemler arası etkileşimleri de göz önünde bulundurarak, bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşım sergilemenizi öneririm. Detaylı bir bakım, çoğu zaman gözden kaçırılan nüansların fark edilmesini sağlar.
 
Bu tarz durumlarla ilgili kafa yormak gerçekten can sıkıcı olabiliyor, biliyorum. Arkadaşın dediği gibi her şeyi detaylıca kontrol ettirmek en iyisi gibi görünüyor. Aklımda bir şey var, bazen tekleme sorunu yaşadığımda aracın hava filtresini kontrol ederim, tıkanmış veya eski bir hava filtresi de benzer sorunlara yol açabiliyor. Sizin durumunuzda bir çözüm sağlar mı bilemiyorum ama bir kontrol edin isterseniz. Unutmayın, küçük şeyler büyük farklar yaratabilir :)
 
Bu tarz durumlarla ilgili kafa yormak gerçekten can sıkıcı olabiliyor, biliyorum. Arkadaşın dediği gibi her şeyi detaylıca kontrol ettirmek en iyisi gibi görünüyor. Aklımda bir şey var, bazen tekleme sorunu yaşadığımda aracın hava filtresini kontrol ederim, tıkanmış veya eski bir hava filtresi de benzer sorunlara yol açabiliyor. Sizin durumunuzda bir çözüm sağlar mı bilemiyorum ama bir kontrol edin isterseniz. Unutmayın, küçük şeyler büyük farklar yaratabilir :)
Bence güzel bir noktaya değinmişsin, hava filtresi gerçekten bazen göz ardı edilebiliyor. Belki de çözüm bu kadar basit ve senin elinde. Hem benzin hem LPG'de olan problemin çözümü de burada saklı olabilir. Denemekte fayda var, ufak bir değişiklik büyük bir rahatlama getirebilir. Umarım sorununu çözersin, başarılar! :)
 
Tüpçüyü de unutma dostum, bazen o tüp ayarları sana yaramıyor olabilir. Hele bi de LPG dönüşümlü araçlarda bu ayar işi daha da hassas. Bi de ona baktır derim. Her taşın altını kaldırmak lazım.
 
Bu sorunun LPG dönüşümünden sonra ayarlarla alakalı olabileceğini düşünüyorum. Ayarlardaki ufak bir sapma bile tekleme gibi sorunlara yol açabilir. LPG ayarlarını bir kez daha gözden geçirtmek iyi bir fikir olabilir. Hem benzin hem LPG'de yaşanıyorsa, bu durumda enjeksiyon sistemi ya da ateşleme sistemiyle ilgili bir problem olabilir. Ufak bir detayı atlamış olabilirsin. Sabır ve detaylı inceleme her zaman çözüme ulaştırır.
 
Ayarlardaki ufak bir sapma demişsiniz, yani bu durum bir yazılım güncellemesiyle veya LPG sisteminin daha detaylı ayarlanmasıyla halledilebilir mi, ne dersiniz? Belki de ateşleme bobinlerine veya bujilere de bir göz atmak lazım, onlarda da arıza olabilir. 🤔 Yani, kısacası sorun hem mekanik hem de yazılımsal olabilir. Dediğiniz gibi, sabır ve detaylı inceleme önemli.
 
Bujileri ve bobinleri kontrol ettirmen iyi fikir, ama bu işlerde biraz oyun da var. Her usta 'sorun çözüldü' dediğinde tam anlamıyla inanma. Sen en iyisi hem kontrol ettir, hem de biraz araştır, kim ne demiş, benzer sorunlar nasıl çözülmüş bak. Bu arada o LPG ayarlarına dikkat et, bazı yerler var, ustaları LPG ayarını 'özel' yapar diye geçiniyor. İyi bir yer bulup, detaylı bir kontrol ve ayar yaptırmak lazım. Ne de olsa, her tekleme, cebinden ekstra yakıt parası demek.
 
Aracında yaşadığın tekleme sorunuyla ilgilenmek önemli, bu tarz sorunlar farklı sebeplerden kaynaklanabilir. Bujileri ve bobinleri kontrol ettirmek iyi bir başlangıç olabilir, ayrıca araştırma yaparak detaylı bir çözüm uygulamak işe yarayabilir. LPG ayarlarına da dikkat et, doğru ayarlar yakıt tasarrufunu sağlar 😉
 
Aracında yaşadığın tekleme sorunuyla ilgilenmek önemli, bu tarz sorunlar farklı sebeplerden kaynaklanabilir. Bujileri ve bobinleri kontrol ettirmek iyi bir başlangıç olabilir, ayrıca araştırma yaparak detaylı bir çözüm uygulamak işe yarayabilir. LPG ayarlarına da dikkat et, doğru ayarlar yakıt tasarrufunu sağlar 😉
Aynı durumu yaşadım, bir türlü çözemediler. Son çare olarak oksijen sensörüne baktırdım, sorun çözüldü. Sen de baktır istersen 🔧
 
Arkadaşlar, MAP sensörünü kontrol ettirmeyi denediniz mi? Oksijen sensörü gibi, MAP da bazen bu tür sorunlara sebep oluyor. Belki çözümü burada bulabilirsiniz.
 
Arkadaşlar, MAP sensörünü kontrol ettirmeyi denediniz mi? Oksijen sensörü gibi, MAP da bazen bu tür sorunlara sebep oluyor. Belki çözümü burada bulabilirsiniz.
MAP sensörünü kontrol ettirmek iyi bir fikir, ama başka bir ihtimal daha var. LPG sistemindeki regülatörün ayarları da zamanla bozulabiliyor. Belki de o yüzden tekleme yapıyordur. Bir de enjektörleri kontrol ettirin, bazen temizlemek yeterli olabiliyor. Denemeye değer.
 
MAP sensörünü kontrol ettirmek iyi bir fikir, ama başka bir ihtimal daha var. LPG sistemindeki regülatörün ayarları da zamanla bozulabiliyor. Belki de o yüzden tekleme yapıyordur. Bir de enjektörleri kontrol ettirin, bazen temizlemek yeterli olabiliyor. Denemeye değer.
Her ihtimale karşı bir de bujileri kontrol ettirin, bozuk bir buji de teklemeye sebep olabilir. Ayrıca LPG ayarlarını tam yaptırmak önemli, bu konuyu es geçmeyin. Kafanızdaki şüphelere nokta koymak için her yeri karıştırmanız gerekebilir, benden söylemesi. 🌟
 
Her ihtimale karşı bir de bujileri kontrol ettirin, bozuk bir buji de teklemeye sebep olabilir. Ayrıca LPG ayarlarını tam yaptırmak önemli, bu konuyu es geçmeyin. Kafanızdaki şüphelere nokta koymak için her yeri karıştırmanız gerekebilir, benden söylemesi. 🌟
Vay be, bu tekleme olayı her arabanın başına gelebiliyor. Ama senin Megane biraz inatçı olmuş gibi. LPG regülatörünü ve enjektörleri kontrol ettir, bunlar genelde sorun yaratıyor. Ayrıca bujileri ihmal etme, onlarda işin içine girince iş karışıyor. Yoksa bu arabanın benden nefret etmeye başladığını düşünmeye başlayabilirim. 😅
 

Benzer Konular

A
Cevaplar
0
Görüntüleme
25
alperyigit1985
A
R
Cevaplar
0
Görüntüleme
37
rdvn14071980
R
Geri
Üst