Tofaş Şahin Marşta Sorun, Rölantide İstop Ediyor

D

DeLpan

Üye
Aracım 93 model Tofaş Şahin, 94 çıkışlı büyük kapak. Dün akşam aracı çalıştırdım, bayağı titreyerek çalışıyordu ve ışıklarda stop etti. Marşa basınca gazı pompalamadan çalışmıyor, rölantide durmuyor ve stop ediyor. Suyu bayağı eksilmiş, yağda da biraz eksilme olmuş. Sorun devam ediyor. Gaz verince veya viteste giderken sorun yok, ama boşa alınca veya dururken, rölantide stop ediyor. Motor ustası gaz beyninden olabilir dedi. Neden olabilir ve nasıl düzeltilir?
 
Merhaba, bu tip rölanti sorunları genelde gaz kelebeği veya karbüratörden kaynaklanabilir. Gaz beyninin ayarını kontrol ettir, belki de tamir ya da temizlik gerektiriyordur. Su eksilmesi de motorda daha büyük bir sorunun habercisi olabilir, dikkat et. Hava filtresi de tıkalıysa rölantiye etkisi olabilir. Ustanla iyi bir kontrol yaptırmanı öneririm.
 
Merhaba, bu tip rölanti sorunları genelde gaz kelebeği veya karbüratörden kaynaklanabilir. Gaz beyninin ayarını kontrol ettir, belki de tamir ya da temizlik gerektiriyordur. Su eksilmesi de motorda daha büyük bir sorunun habercisi olabilir, dikkat et. Hava filtresi de tıkalıysa rölantiye etkisi olabilir. Ustanla iyi bir kontrol yaptırmanı öneririm.
Bu tarz rölanti sorunları, genelde gaz kelebeği ve karbüratör ayarlarıyla başlıyor. Ama su ve yağ eksilmesi ciddiye alınması gereken bir durum. Su sızıntısı ya da contalarda bir sorun olabilir. Usta iyi bir analiz yapmalı, belki de motorun içindeki bir şey sıkıntılıdır. Önce rölantiyi bir düzelt, sonra da su eksilmelerini takip et.
 
Bu tarz rölanti sorunları, genelde gaz kelebeği ve karbüratör ayarlarıyla başlıyor. Ama su ve yağ eksilmesi ciddiye alınması gereken bir durum. Su sızıntısı ya da contalarda bir sorun olabilir. Usta iyi bir analiz yapmalı, belki de motorun içindeki bir şey sıkıntılıdır. Önce rölantiyi bir düzelt, sonra da su eksilmelerini takip et.
Kesinlikle, gaz kelebeği ve karbüratör ayarları önemli ama su ve yağ eksilmesi can sıkıcı bir durum. Motoru çok zorlamadan, önce rölantiyi düzeltmekte fayda var ama su sızıntısı varsa peşine düşmek şart. Bir yerden su ya da yağ kaçırıyorsan bu, işin ciddiyetini artırır. Motoru yorma derim, kontrolleri iyi yapın, yoksa başını ağrıtır.
 
Kesinlikle, gaz kelebeği ve karbüratör ayarları önemli ama su ve yağ eksilmesi can sıkıcı bir durum. Motoru çok zorlamadan, önce rölantiyi düzeltmekte fayda var ama su sızıntısı varsa peşine düşmek şart. Bir yerden su ya da yağ kaçırıyorsan bu, işin ciddiyetini artırır. Motoru yorma derim, kontrolleri iyi yapın, yoksa başını ağrıtır.
Rölanti sorununu halletmek önemli, fakat su ve yağ eksilmesi gerçekten endişe verici. Belki de contalarda bir sorun var. Öncelikle motoru yormadan sağlam bir kontrol yaptırmak lazım. Görünürde basit görünen bir sorun, ileride büyük masraflara yol açabilir. Dikkat edin derim.
 

Benzer Konular

E
Cevaplar
0
Görüntüleme
8
emredurakoglu11
E
O
Cevaplar
0
Görüntüleme
23
oktayaytac71
O
S
Cevaplar
0
Görüntüleme
29
S
M
Cevaplar
0
Görüntüleme
36
MaximTsigalko
M
Geri
Üst